اخبار بین المللی
شماره: 20953
1395/01/15 - 02:30
اثبات وجود سلول های بنیادی سرطانی در انسان

محققین توانسته اند شواهد قطعی از وجود سلول های بنیادی سرطانی را در انسان کشف کنند. این کشف می تواند نقطه پایانی بر سال ها اختلاف نظری باشد که در این زمینه وجود دارد و راه را برای ایجاد درمان های موثری که ریشه سرطان را هدف قرار دهند، هموار کند.

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، وجود سلول های بنیادی سرطانی سال هاست که به عنوان یک فرضیه در بسیاری از مطالعات بیان شده است و وجود این سلول ها دو سال قبل در موش  ثابت شد. اما آیا چنین سلول هایی در انسان نیز وجود دارند و مسئول اصلی رشد سرطان در انسان هستند؟

در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه آکسفورد به بررسی گروهی از بیماران مبتلا به بیماران خونی پرداخته اند که معمولا منجر به لوکمیا می شود و از نظر تکنیکی وجود سلول های بنیادی سرطانی را برای این وضعیت ویژه ثابت کردند و معتقدند که سلول های بنیادی سرطانی مشابهی نیز وجود دارند که در تکوین سایر سرطان ها نیز دخالت کردند. آن ها براین باورند که این سلول های بنیادی سرطانی اهمیت زیادی برای درمان های آینده دارند و این سلول ها را ریشه اصلی رشد سرطانی می دانند و راه حل درمان سرطان را ریشه کردن و حذف این سلول ها می دانند. با اثبات قطعی وجود این سلول ها، محققین گام بعدی شان را یافتن دارویی خاص می دانند که بتواند این سلول های منحصر بفرد را ریشه کن کند و در نتیجه به بقای بیشتر بیماران سرطانی کمک کند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved